Video fra sommerferien

N har jeg endelig ftt ferdig videoen fra sommerferien. Jeg lagde egentlig to stykker, en som er litt kortere enn denne, p grunn av at jeg syntes denne var litt lang og kanskje kjedelig? Da jeg viste lillesster den andre filmen insisterte hun p at denne lange var bedre, og derfor fr jeg stole p henne for denne gang. Hper dere liker videoen!

Ta p 720px for bedre kvalitet

Hva synes du?

Dag 16 i bulgaria

Dagen startet superbra, fr det brtt snudde..Vi fikk vite at vi kunne ha hotellrommet vrt helt til klokken seks, slik at vi skulle slippe sitte vente med bagasjen helt til kvelden kom. Mormor og morfar kom over til oss, og plasserte koffertene sine der. Etterp gikk vi ut for prve oss p fiskespaet igjen, mormor og morfar hadde nemlig ogs lyst til prve. Vi fem -mormor, morfar, mamma, lillesster og jeg satt med bena oppi akvariet i hele 35minutter!

Da kvelden nrmet seg, og klokken ble seks gikk vi ned utenfor hotellet og ventet p taxien som skulle frakte oss til flyplassen. Dette gikk knirkefritt, men det var ogs siste gang denne kvelden at lykken var p vr side.

Etter at vi hadde sjekket inn bagasjen, p vei opp mot sikkerhetskontrollen ble nemlig mormor stoppet i passkontrollen. Vakten der sa med en gang mormor kom:

"You have a gun in your suitcase!"

Mormor forsto ingenting, og utbrt at hun hadde faen ingen gun i kofferten. Det var da pappa fant ut at det var luftpistolen han hadde kjpt her nede de mente. Pappa ble da ndt til vre med ned, vente p bossen som mtte pne kofferten, og deretter kunne pappa finne papirene som viste at han hadde lovt ha den med til Norge. Og da gikk det endelig fint.

Vi var kommet ett skritt lengre, gjennom sikkerhetskontrollen og helt til neste passkontroll. Han som sto to fr oss brukte utrolig lang tid, etter ha sttt i en trang k i et uutholdelig varmt lokalet ble vi s leie at vi byttet k. Havnet derfor helt bakerst i ken ved siden av, men kom oss endelig forbi til slutt!

Det eneste som manglet n var at flyet ble kansellert, men vi var s heldige at vi kun fikk en forsinkelse p 50 minutter. Vi sitter n i flyet, og er endelig -etter mye om og men- p vei hjem!

Dag 15 i Bulgaria

For en deeeilig (nesten) siste dag! I morgen kveld er det tid for lukke koffertene og trille dem ut av hotellet. Da er vi, eller vi m hvertfall bli, klare for reise hjem. I dag morges nr jeg vknet kunne jeg nesten ikke tro at det var den annet siste morgenen her nede, kunne ikke tro at vi allerede har vrt her i over to uker! Morgentimene brukte vi p stranda, og i dag badet jeg faktisk ikke n eneste gang. Var altfor opptatt med koste av meg sanden som la seg som et teppe over meg etter hvert vindpust, samtidig som jeg leste en av bkene til min favorittforfatter, Jo Nesb.

P vei hjemover valgte vi ta gata med shoppingbodene av den grunn at mormor skulle kjpe seg en ny bikini. Se p bildet under her, bod p bod p bod s langt ye kan se, og prisene er ikke s verst de heller. Omtrent alt er mye billigere her enn i Norge, selv om det noen plasser koster litt mer enn i enkelte andre billigland.

Vi leide oss en GoPet i dag ogs, men denne gang i hele to timer! Fikk shoppet, sett litt mer av Sunny Beach og vi fikk selvsagt muligheten til bli enda litt mer forblst. Haha, neida.. joda.

Kjrte forbi denne porten som jeg syntes var s stilig at vi bare mtte stoppe for ta bilde med den. Men se hvor fint det ble da, likte det jeg! Fikk liksom et litt annet inntrykk, bildene under roper ikke akkurat Bulgaria. Synes det ser mye mer eksotisk og spennende ut. En rken p en mte😊

Siste kveldens antrekk falt p en av mine nye favorittkjoler, kjpt her nede i Bulgaria for en knapp uke siden.

Prvde meg for frste gang p to uker p en fiskerett, og laks som er livretten min ble den heldige vinneren. Laks (som jeg nesten er helt sikker p er importert fra Norge) og pasta var s godt! Ogs er det s sunt ogs, lykke!

Etter at vi hadde spist gikk vi innom et fiskespa, eller fish spa, for f ben s myke som ei barnerumpe. Vi satt slik med bena stappet ned i hvert vrt akvarium med fisker som spiste opp dde hudceller. Hadde aldri forestilt meg at det skulle kile s mye, men ble heldigvis vandt med det etterhvert. Vi satt slik i tyve minutter, men tiden gikk utrolig fort. Dersom du ikke har prvd dette fr anbefaler jeg deg gjre det, det er ikke vondt eller ekkelt, bare litt uvandt i starten. Det er omtrent samme flelse som nr fttene sover, det er den beste beskrivelsen jeg kan komme p, haha.

Mtte bare ta bilde av disse to jentene vi traff p vei hjem!

Dag 14 i Bulgaria

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt god morgen i dag, men det er iallefall ikke f. Tror jeg har sovet mer enn jeg har vrt vken. Er absolutt ikke i form i det hele tatt, og natt til i dag var for si det pent, et helvete. Vknet hundre ganger, var utrolig tett i bde nese og rer, halsen svei, og det var tungt puste. I tillegg var jeg kvalm og hadde hodeverk. Ber til Gud, allah, budda og alle hyere makter om at natten i dag blir bedre. I halv fire tiden kom pappa inn med paracet og cola til meg, og det ble straks mye bedre. Gode, snille pappan min❤Fikk likevel ikke s mange timers svn i og med at jeg vknet gry tidelig, men alt er vel bedre enn ingenting?

Jeg, mamma og lillesster gikk for spise frokost i ni tiden. Etter ha ftt litt mat i magen gikk jeg og lillesster ned til stranda, der mormor og morfar l ventet. Der ble tiden brukt flittig til lesing og soving under parasolen. Haha, hva er vel ikke bedre enn f farge samtidig som man samler opp energi! P kvelden tok vi det enkelt, og spiste inne p hotellrommet. Mamma og pappa gikk ut kjpte overraskelsesmat, som ble verdens beste kyllinghamburger.

Over ser dere bassengomrdet vrt, stooort og gy. I alt syv vannsklier, tre bassenger og ett lite barnebasseng med fontene og smsklier. Bildene er tatt under frokosten, deeeilig spise dagens frste mltid med denne utsikten.

Forresten har lillesster nettopp ftt oppfyllt nske sitt om gjesteblogge her, s stay turned. Innlegg skrevet av lillesnuppa kommer senere i kveld.

Dag 13 i bulgaria

I dag morges prvde vi noe nytt til dessert etter frokosten, det bestod av ei skl med noe jeg tror var sitronfromasj, den andre sklen virket som jordbrpudding(?) og de kakene ala wienerbrd, som dere ser p bildet under. Jordbrpuddingen var ikke s veldig god, men kakene og sitronfromasjen gikk ned p hykant.😉

Til lunsh kjpte jeg og lillesster kyllingburger p burger king. Det satt vi hjemme i senga og spiste, det er s godt, mye bedre enn Mc Donalds etter min mening. Haha, blogger bare om mat i dag.. Men vi har alts gjort annet ogs. Blant annet har jeg og Marthe leid oss en slik scooter som jeg fortalte om tideligere. Har ogs funnet ut at den heter GoPet. Den leide vi i en og en halvtime der vi brukte mye tid p shoppe. Har kjpt meg en bikini og to piercinger. Kjempe fornyd med piercingene, men til min fortvilelse har den ene allerede falt fra hverandre. Kjper man billig dritt m man regne med slikt!😃

Dag 12 i bulgaria

Vi gjr stort sett mye av det samme hver eneste dag, derfor skal jeg til en forandring blogge litt annerledes i dag. Jeg skal ikke fortelle dere om hvor deilig det var p stranda, hvor fint vret er eller hva vi gjorde etterp, men kommer heller til poste en smakebit p videoen jeg holder p med. Jeg filmer stort sett hver eneste dag, og mange ganger glemmer jeg faktisk ta bilder fordi jeg kun filmer, og omvendt. Men har til n over to timer med filmklipp, haha. Har satt sammen en litt snutt full fart og gale n nettopp. Redigeringen er ikke p topp, men det blir bedre i hovedfilmen, jeg lover!

nsker dere alle en super sommer videre, husk at den snart er halvferdig!

Husk vri tannhjulet til 720px for bedre kvalitet!

Dag 11 i bulgaria

N er klokken knapt tte, og jeg er stuptrtt. Har sovet ganske lite i dag i og med at min kjre gode pappa er blitt syk. Han har sikkert spist noe drlig, for han har vrt oppe spydd uendelig mange ganger i natt. Da mamma kom inn i dag og fortalte at klokka var over ni hadde jeg s lite lyst til st opp. Selv ikke tanken p frokost fikk meg til ville komme meg ut av senga. Likevel klarte jeg tvinge meg opp, g nrmest i svne bort til frokosten, og fikk overtalt mamma og sster til spise ute i dag ogs. Wii!

Rett etter frokosten gikk vi tre jentene ned til butikken som ligger rett ved stranda der vi tideligere hadde sett at dem solgte mye billig sminke. Jeg vet ikke hvor lenge vi sto inne i den lille butikken, om man i det hele tatt kan kalle det en butikk, men det var nok godt over halvtimen. Fikk kjpt meg to neglelakker, et pudder, et solpudder og en lipbalm med aloe vera. Den siste var en ganske ndvendig gjenstand for jeg har nemlig ftt et aldri s lite munnsr! Alt dette kostet til sammen under 10leva. Det vil si under 40(!!) norske kroner. Er ikke det sykt vet ikke jeg!

Har ogs testet ut den ene neglelakken, se hvor fin den er!

Senere p dagen gikk vi bort til hotellet der mormor og morfar bor, der jeg fikk jobbet litt med brunfargen. Fant ogs ut at jeg skulle lese boka morfar nettopp leste ut. Sorgenfri av Jo Nesb. Da jeg leste tittelen visste jeg at jeg hadde lest den fr, men da jeg leste bakp fant jeg ut jeg ikke hadde lest den likevel. Jeg startet p boka, og s langt som ut i fjerde kapittel fikk jeg en deja vu flelse. Det viste seg at jeg hadde lest den fr. Haha, men fortsetter likevel, er en stund siden jeg har lest den s har glemt ut omtrent halve handlingen.

Dag 10 i bulgaria

N var det p tide med en litt roligere dag, der vi sov litt lengre, og skal legge oss n ganske snart. Under frokosten i dag var det stappfullt inne, vi ble derfor ndt til sitte ute, men det er jeg virkelig glad for. Om ikke mamma og sster er enige i at sitte ute var bedre enn sitte inne, skal jeg likevel f klart overtale dem til det i morgen og de resterende dagene. Ute var det mye mindre folk, roligere, mye bedre luft og utsikten og morgensolen er prikken over i-en. Resten av dagen gikk til soling p stranda med tre treningskter. Svmte ut og rundt en blse et godt stykke ut i havet tre ganger i lpet av formiddagen, herlig! P kvelden gikk vi ut spiste, da fikk jeg bestilt kyllingfillet uten saus, lykke! Sees i morgen fininger!

fiiine mamma

Dag 9 i bulgaria

Tror aldri fr jeg har hatt en slik ferie som jeg har hatt til n i sommer. Opplever s mye hver eneste dag! I dag l vi p stranda og solte oss fr jeg nok en gang maste p lillesster om hun ville vre med p parasailing. Jeg har spurt 100 ganger fr, har ftt nei hver gang, s jeg forventet ikke noe annet i dag heller. Spurte egentlig bare fordi det er blitt en vane, hehe. MEN gjett hva? Hun ville faktisk! Jeg og lillesster var derfor mange titalls meter oppe i lufta hengende i noen seler under en fallskjerm. For de av dere som ikke vet hva parasailing er s gr det ut p henge under en fallskjerm i tau etter en bt som drar deg rundt omkring. Kjempe fiiin utsikt der oppe. Jeg har gjort det fr, i 2009, men det var frste gang for henne. Vi fikk ogs bilder av opplevelsen, som jeg kan vise dere i morgen i et eget innlegg fordi mamma -som er ute n- har bildene.

Vi solte oss litt til etter parasailingen fr vi gikk tilbake til hotelrommet. Der ble vi enige om ta oss en tur bort til kjpesenteret, men siden det er et lite stykke g leide vi heller en golfbil. Den hadde akkurat nok seter, 4, og den gikk i hele 20 km/h. Dere kan tro jeg og lillesster holdt p d av flauhet da vi satt motsatt vei og derfor s alle bilene bak oss som irriterte seg over farten vi holdt. En god latter forlenger livet, og dersom det er tilfelle tror jeg snart jeg har evig liv. Mot slutten av kjreturen gikk nemlig denne elektriske golfbilen vr tom for strm, og midt i krysset i hovedgata ble ssteren min ndt til g ut for dytte bilen. Vi gikk svidt p fram, kom oss gjennom krysset, og etter enda mer dytting kom vi oss endelig tilbake til hotellet. Litt av en tur!

Tffet meg litt i frersetet da pappa var inne i butikken.

Etter at vi hadde spist kvelds ble jeg og sster enige om ta slike 1700-talls inspirerte bilder. Vi gikk derfor bort, ble ikledd svre 1700-talls kjoler, ble sminket med knall rde lepper, fikk store hatter, vifter, perlesmykker og mye mye mer. Vi fikk beskjed om hvordan vi skulle posere, fotografen rettet og fikset p hver eneste kroppsdel, og priket helt til han fikk det akkurat som han s for seg. Jeg tror, og hper, at bildene ble kjempe gode. Vi fr hente dem i morgen mellom klokken 17 og 18. Og de kommer selvflgelig p bloggen de ogs. Nr vi frst var ferdig sminket kunne vi like godt utnytte det med ta ett bilde som minne. Haha, mtte bare gjre oss til med disse knallrde leppene!

Dag 8 i bulgaria

Ligger n i senga og slapper av etter nok en fantastisk dag! Har nettopp smrt meg inn med after sun etter dagens soling. L p stranda i timesvis i dag, kom ned rundt halv ti og gikk ikke hjem fr i tre-halv fire tiden. I dag er frste dagen bena har begynt tatt til seg farge ogs, for sette ting litt p spissen er det ikke srlig sjarmerende med likbleike ben mens magen ligner en afrikaners. Var ganske store blger p stranda i dag ogs, noe som jeg liker veldig godt. For det frste er det mye morsomere vre ute i sjen nr man hele tiden m bevege seg, og holde balansen. Men det er ogs mye lettere g uti. Om vannet er helt stille gr man sakte uti og det tar tid bli vandt med det, mens slik som i dag er hele kroppen vt etter blgespruten bare du tar ett skritt ut i vannet. Hadde egentlig planlagt ta mange bilder p stranda i dag, men den planen gikk i vasken da batteriet plutselig ble tomt. Meeen da fr jeg prve igjen i morgen, har enda mange dager igjen!

Da vi kom hjem fra stranda slappet vi av en times tid fr vi for ut igjen, denne gangen for leie en slik scooter lignende sak som jeg fortalte dere om i gr. I dag fikk jeg ogs fikset bilde. Noen som egentlig vet hva det heter?

P restauranten vi var spiste p i kveld fikk vi is da vi skulle betale, stoort pluss! Tihi, perfekt slutt p en finfin dag.

Dag 7 i bulgaria

Rart, vi har allerede vrt her i ei uke.. Tida har gtt s fort, og klarer nesten ikke se for meg at vi om ei uke fra i dag av kun har to dager igjen. Tror dagen i dag har vrt en av de dagene vi har opplevd og gjort mest. Vret har ikke vrt p vr side, s det har ikke gtt s mye tid til soling. Det begynte med at vi spiste frokost, fr mormor og morfar kom for g p stranda sammen med oss. I det yeblikket vi kom ut dra begynte det regne, men det var ikke s gale, derfor bestemte vi oss for fortsette likevel. Gikk noen runder i sentrum, og var innom en del shoppingboder, fr vi satte oss ned for spise lunsj p en av favorittstedene. Da fant vi ut at de hadde skiftet ut menyene, og at de hadde nye menyer fra i dag av. De hadde da fjernet favorittretten min, bakt potet. Triiist.

La derfor igjen en liten beskjed i et desperat forsk p f dem til skifte tilbake igjen.

Etter ha ruslet litt rundt i gatene, begynte det nok en gang regne, og denne gangen mye mer. Derfor kom vi oss tilbake til hotellet, der jeg vde litt p teorien fr jeg fikk god massasje av bde lillesster og mamma.

Lillesster og jeg koste oss en liten time i bassenget, for s leie en slags stscooter. Minnet litt om en segway, men det var tre hjul p den, og plass til to stykker. Vi leide en, og byttet p kjre med den andre bakp, kjrte rundt i Sunny Beach i akkurat n time. Hadde egentlig bestemt meg for gjemme alle filmer fra reisen til vi kom hjem, men velger dele denne med dere likevel.

Trykk p tannhjulet nede til hyre og bytt til 720 for bedre kvalitet.

Vi tenkte ta en rolig kveld i dag, kanskje spise noe p rommet eller hvertfall finne p noe enkelt, nsker dere en fantastisk kveld videre❤

Dag 6 i bulgaria

I dag vknet vi av at regnet hamret p vinduene, og da vi trakk vekk gardinene inns vi ganske riktig at vi n opplevde vr frste regndag her nede i r. Men heldigvis var det ikke s ille, det varte kun i ett par timer. Etter regnet hadde gidd seg tok vi turen bort til mormor og morfar, og tilbrakte dagen der. P vei hjem fra dem var vi innom noen av bodene, og jeg kjpte meg et par fine plagg. To kjoler, en shorts og en topp. Spesielt den ene kjolen, den i midten, er jeg super fornyd med!

P kvelden gikk vi ut p en restaurant kalt Jupiter, som vi ogs var p i fjor. Der har de et utrolig morsomt show mot slutten av kvelden, som jeg filmet hele av. Kommer til legge ved klipp fra i kveld med i filmen jeg lager fra hele denne turen, som dere fr se etter vi har kommet hjem. Look forward too it!

Dag 5 i bulgaria

I dag har vi hatt en pausedag, det vil si en dag der vi har vrt s si ingenting i sola. Tror spesielt kroppen min ble veldig glad for det. I tillegg til forandre p solerutinene forandret vi ogs p matvanene. I stedenfor spise lunsj frst, og middag senere, valgte heller jeg og lillesster ta litt chips til lunsj, og deretter middagen i firetiden og fruktsalat til kvelden. Middagen min bestod av bakt potet, mens hun spiste kyllingkebab. Er det en ting som er utrolig billig, populrt og enkelt er det disse kebabene, har hrt de skal vre ganske gode ogs. Jeg er ikke s glad i kebab og holder meg derfor til bakt potet eller maiskolbe! Resten av kvelden gr til hjernetrim, skal lse litt sudokuoppgaver og lese litt p teorien om jeg orker.

Dag 4 i bulgaria

I dag har vi tilbrakt dagen p stranda. Jeg, lillesster, mormor og morfar l p nederste raden nrmest sjen, omringet av en god blanding forskjellige folk. Unge, spreke, gamle og rare folk, han som l rett over meg leste faktisk Jo Nesb han ogs. Boka som jeg har lest til n, og ble ferdig med i dag er den beste jeg har lest av ham s langt. Politi.

Forresten nr vi snakker om rare folk, lillesster er en merkelig skapning. Noe av det jeg har ledd mest av i dag er ansiktet hennes nr hun dykker. Vi fikk hvert vrt par med dykkerbriller, og nr jeg dykker under ser jeg et ansikt som minner om en flues, med kyssemunn og sammenkndd nese. Hadde kameraet mitt kunnet tatt bilder under vann ogs skulle dere ftt sett, for det er virkelig et av de snleste grimasene jeg har sett. Ellers har dagen bare gtt til slappe av, rusle litt rundt i byen og sklart sole oss, gikk ogs ut spiste i kveld.

Fikk besk av denne lille skapningen under middagen!

Dag 3 i Bulgaria

God kveeeld! I dag fler jeg er den frste dagen der jeg ser skikkelig forskjell p fargen. Har ligget i sola fra morgen til sent p ettermiddagen, og det vises! Vi tok turen bortom p hotellet der mormor og morfar bor i dag, og tilbringte dagen hos dem. I morgen er planen at vi skal ned p stranda, det er fjerde dagen og vi har enda ikke vrt der nede. Ingen av oss. Det er spesielt unormalt for mormor og morfar som pleier dra ned dit hver eneste dag nr de er i syden.

Kjpte meg forresten to nye navlepiercinger i dag ogs. Og nr vi snakker om navlepiercing, gjett hvem som tok det i dag da? Nemlig mormor!

Fr jeg tok dette bildet ld samtalen mellom meg og lillesster slik:

Marthe: Se den edderkoppen!

Meg: Nei, jeg vil ikke se p noen edderkopp.

Marthe: Den lever ikke.

Meg: Okei da.

Hper dere har hatt en like fin kveld som meg!

Dag 2 i Bulgaria

Jeg tok ikke med meg kameraet i gr med den baktanke at det var frste dagen og at vi da sikkert ikke kom til gjre noe sinnsykt spennende. Men der tok jeg feil.

For ett r siden tok jeg og mamma slingshot som den heter i Sunny Beach, det gr da ut p at man sitter inni ei lysende kule, og deretter blir skytt opp mange i luften mange titallsmeter. Marthe, lillessteren min, turde ikke ta denne i fjor, men i r kastet hun seg i det den frste dagen. Jeg som ikke hadde tatt kameraet med meg fikk ikke filmet det, men pappa gjorde, s skal f prvd legge ut filmen en gang.

Vi var ut og spiste med mormor og morfar i gr, og gikk rundt i byen etterp. Fullt av liv og rre, hy musikk, karuseller og rare folk overalt. Disse rare folkene fikk vi ogs sett mer av i dag da vi tok toget til den enden av byen vi ikke hadde vrt fr. Hele togturen, med 10min pause tok i alt en liten time. Kjempe koselig❤

Et par bilder fra togturen. Senere i kveld fr dere kveldens antrekk, so stay turned!

Dag 1 i Bulgaria

Ligger for yeblikket p terrassen i andre etasje i 30 grader og taner. Dagen i dag har vi brukt til sove ut etter reisen i gr, gtt noen timer i sentrum, ligget ved bassenget og bare tatt livet med ro. Reisen i gr tok lengre tid en forventet, og vi kom vel ikke frem fr i 2-3tiden i natt. La oss halv fem, og sto opp i dag klokken elleve. Vknet av at vaskedama var p vei inn p rommet for vaske. Da fant vi ut at vi mtte opp komme oss ut av sengene, og ruslet nedover gata for bestille oss lunsj. Etter at vi hadde spist fikk vi ogs fikset wifien p rommet, og det er ogs grunnen til at blogginnlegget jeg egentlig hadde tenkt skrive i gr kveld eller dag morges ikke kom fr n. Kommer nok til blogge n gang om dagen fremover, slik at dere vet det! Klem i fleng:-)

Fiiine lillesster!

Linn Therese
Jeg er ei jente p 18r fra Haugesund. Jeg elsker trening, og har drevet med vektlfting i over 7 r. Legg gjerne igjen en kommentar, da blir jeg glad.

Alle henvendelser kan sendes til: Linn_Therese_Dagsland@hotmail.com